Brev:
Rejse med barn
3. september 2009
Alder:
13 mdr.
Rejse med barn
Hej Helen,
Efter lang tid har et spm. til dig ang. rejse.
Maja er efterhånden blevet 13 mdr., hun har gået siden hun var 10½mdr og løber hun rundt og har i det hele taget krudt i røven. 1. aug startede hun i dagpleje og det er både vi og hun rigtig glade for, da hun således kan lege med en masse andre børn.
Et spm. har rejst sig, da min mand og jeg planlægger en forsinket bryllupsrejse til foråret med Maja. På dette tidspunkt er hun 19 mdr. og turen varer ialt 3 uger.
Turen går (marts/april) til Florida, hvor vi bla. skal ud og sejle 1 uge med et af de store krydstogtskibe, som bla. er kendt for at have gode faciliteter for børn. Derefter skal vi bare hygge os alle 3 i et lejet feriehus i Orlando og selvfølgelig ud og se lidt og bade en masse i poolen, som hun er rigtig glad.
Det viser sig dog, at Majas bedsteforældre er meget nervøse for at Maja skal på sådan en rejse i hendes alder, primært hvad angår sygdom. Vi har prøvet at berolige dem, men jeg synes ikke rigtig det virker.
Så derfor; Er der nogle bestemte forholdsregler vi skal tage hvad angår flyveturen (som selvfølgelig er lang), sejlturen osv.? De er bekymret for trykken for øret (forkølelse), søsyge, evt. diaré. osv. Vi ved jo, at forkølelse kan give ekstra trykken i øret ved start og landing, men må de ikke flyve, hvis de bare er lidt snottet? Skal vi iøvrigt være bekymret for svineinfluenzaen?
Det skal siges, at der ombord på skibet er 2 læger og 3 sygeplejersker fast, Maja har aldrig haft problemer med ørerne eller haft anden sygdom end en mild forkølelse og maden undervejs er enten fra restaurant (skibet) eller hjemmelavet (feriehuset).
Jeg håber, at du kan give os lidt gode råd, som vi også kan berolige de yderst nervøse bedsteforældre med.
Med venlig hilsen
Rikke